בן אש

ביקורת כיבוי אש

בדיקת מערכת כיבוי אש – המדריך המלא

ביקורת שנתית כיבוי אש

בכל מבנה שעל פי חוק חלה חובה להחזיק בשטחו ציוד בטיחות אש, יש צורך לבצע ביקורת שנתית כיבוי אש. זאת על מנת לוודא כי כל הציוד אכן תקין וראוי לשימוש, וכן על מנת לקבל אישור כיבוי אש לעסק (כשמדובר על בית עסק). ביקורת לציוד כיבוי אש, הינה למעשה איחוד מספר בדיקות של ציוד ומערכות לכיבוי וגילוי אש, אשר בסופה מקבלים אישור כיבוי אש, שמתאים הן לרישוי עסקים והן לעיריות השונות שדורשות זאת.

הבדיקות שיש צורך לבצע, תלויות בציוד האש שקיים בכל מבנה. אך ברמת העיקרון, במידה ומדובר על מבנה שיש בו את כל מערכות הכיבוי והגילוי, יש צורך לבצע את שלושת הבדיקות הבאות:

  • בדיקת ספרינקלרים
  • בדיקת גלגלונים
  • בדיקת מטפים

 

 

ביקורת אש שנתית – בדיקת ספרינקלרים

מערכת הספרינקלרים הינה מערכת כיבוי אש אוטומטית, אשר אמורה לפעול במקרה של שריפה ללא התערבות אדם. במקרה שמותקנים במבנה ספרינקלרים, הבדיקה שתתבצע תבחן את האלמנטים הבאים:

  • מצבם של המתזים – בביקורת זו, בודק בטיחות האש מוודא כי הספרינקלרים במצב תקין. דהיינו, שהם ללא צבע קיר שלכלך אותם ופגם אותם, ללא חלודה שעשויה להפריע להתזת המים, וכן לוודא כי הם לא מוסתרים על ידי חפצים שונים.
  • תקינות אזעקה – בין אם מדובר על מבנה שמותקנת בו מערכת גלאי עשן שמצפצפים, או מערכת שמכריזה ומתריעה על שריפה, בודק בטיחות האש יוודא שהכל תקין. זאת על מנת לוודא כי שבמקרה של התפרצות שריפה, תתקבל התרעה לאנשים. לטובת אותה בדיקה, בודק בטיחות האש יפעיל את הסירנות ויבדוק אם הן אכן מרעישות.
  • בדיקה של הצנרת – למעשה, המערכת המרכזית של כיבוי האש, הינה צינורת המים. על כן, הספרינקלרים מחוברים לצינורות מים בלחץ מסוים, על מנת לאפשר להם לפעול בצורה היעילה ביותר במקרה של שריפה. לכן, בזמן הביקורת הבודק יוודא כי הצינורות לא נפגמו, וכי הם בלחץ המתאים.

ביקורת כיבוי אש

 

ביקורת ציוד כיבוי אש – בדיקת גלגלונים ומטפים

מערכת הגלגלונים הינה מערכת כיבוי אש פסיבית. אותם גלגלונים, נועדו על מנת להתחבר באופן ידני לברז כיבוי אש בשעת הצורך בצורה מהירה, ולהתיז בלחץ ובמהירות מים כדי לכבות את השריפה. מערכת גלגלונים לכיבוי אש מותקנת במקומות גדולים והומי אדם, כמו מסעדות, בתי מלון, בניינים מעל 9 קומות ועוד. במהלך הבדיקה, בודק בטיחות האש יבחן את הפרמטרים הבאים:

  • תקינות הגלגלונים – למעשה, הגלגלון הוא צינור רחב. לכן, ביקורת תקינות הגלגלונים כוללת מספר שלבים:
  • בדיקת חורים בצינור – בעזרת הזרמת מים למשך כ-30 שניות רצוף.
  • פתיחה ללא קשירות – שכן, בשעת שריפה ישנה חשיבות גבוהה לכך שהגלגלונים ייפתחו במהירות ללא שום קשירות
  • בדיקה האם ישנה קורוזיה שעלולה לפגום בגלגלון
  • בדיקה כי ההתקנה בוצעה במקום הנכון על פי דרישות המבנה הספציפי.
  • תקינות ברז כיבוי אש – במידה והגלגלונים מתמלאים במים, הדבר מעיד כי ברז הכיבוי עובד.

 

עלות ביקורת כיבוי אש

העלות של ביקורת ציוד כיבוי אש, עשויה להשתנות בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • היקף הבדיקה – מטבע הדברים, ככל שהמבנה יותר גדול, כך יש צורך להתקין ולהצטייד ביותר ציוד כיבוי אש. משמעות הדבר היא, שכשאר ניגשים לבדוק את הציוד הנ"ל, המשימה הופכת ליותר מורכבת וארוכה, ולכן גם המחיר יעלה בהתאם.
  • סוג הציוד – עלות הביקורת משתנה גם בהתאם לסוג הציוד שמותקן בכל מבנה. כך לדוגמא, בדיקה רק עבור מטפים, תהיה זולה יותר מאשר בדיקה עבור מטפים, ספרינקלרים, צינורות כיבוי ועוד.

 

בן אשהזמנת ביקורת כיבוי אש

אנו בחברת בן אש, מתמחים באספקת ציוד כיבוי אש איכותי ותקני לצרכים מידיים וראשוניים. כמו כן, אנו מתמחים באספקה והתקנת מערכות לגילוי אש ועשן. על הציוד שאנו מספקים נמנים גם גלגלונים לכיבוי אש עם אורכי צינור שונים, נושאי תו תקן, העומדים גם בדרישות חברות הביטוח. אנו משווקים ומוכרים גלגלון כיבוי אש 3/4, העומד בכל דרישות התקנים, ומסופק עם צינור לחץ באורכים של 30 מטרים, הכולל מזנק “1.

חברתנו מבצעת את הבדיקה השנתית של מערכות גילוי אש ועשן, מערכת כיבוי אוטומטי בארונות חשמל, מערכת כיבוי אש בחדר שרתים, מערכות כיבוי אש במים (ספרינקלרים) ציוד לכיבוי אש כמו  מטפים, גלגלונים, זרנוקים, ברזי כיבוי אש בבתים פרטיים, בניינים , מפעלים עסקים  במבנים, ועוד לקבלת את אישורי התקנים הקיימים לצורך חברות ביטוח, מכבי אש, וכו. לחברתינו מערכת ניהול איכות ISO 9001-2008.

כמו כן, תעודה הסמכה לפי ת”י 1220/11 של מכון התקנים כדי לבצע תחזוקה של מערכות גילוי עשן ועבור תחזוקה של מערכות כיבוי אש במים הסמכתה לפי ת”י 1928.

תעודה  129 עבור טיפול של מטפים מטעם משרד הפנים – מכבי אש

לפרטים נוספים צרו אתנו קשר:

טלפון: 09-7460131

פקס: 077-9235916

מייל:office.benesh@gmail.com

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן