בן אש

מידות גלגלון כיבוי אש

גלגלון כיבוי אש – מידות, התקנה ומאפיינים נוספים

כדי להגן על בני אדם ורכוש מפני שריפות קיימים מוצרים רבים וציוד לכיבוי אש, כולל גלגלון. במאמר הבא יובא הסבר על גלגלון כיבוי אש, מידות ותכונות נוספות שלו.

אז מה זה בדיוק גלגלון כיבוי אש

גלגלון הינו חלק מציוד כיבוי אש הנדרש בתקנות השונות, בין אם עבור בנייני מגורים, בנייני משרדים, מרכזי קניות, מבני ציבור, מפעלים, בתי עסק וכדומה. הגלגלון עצמו הוא למעשה גלגל תוף עגול ממתכת, שבתוכו מגולגל ומאוחסן צינור מיוחד לכיבוי אש המכונה זרנוק, שאותו מחברים לברז כיבוי אש שיש בו לחץ מים גבוה. כך, במקרה של שריפה ניתן לשלוף בקלות את הזרנוק מבלי שהוא יסתבך, לחברו לברז כיבוי ולפרוש אותו לכל מקום מבוקש.

הגלגלון נדרש להיות מאוחסן בתוך ארון כיבוי אש תקני, כאשר ארון כיבוי האש וכל התכולה שלו (לרבות הגלגלון) נדרשים בהתקנה של גורם מוסמך. בנוסף, הם נדרשים בבדיקת תקינות שנתית.

 

הצורך בהתקנת גלגלון כיבוי אש

התקנה של גלגלון לכיבוי אש היא חלק מהדרישות הפורמאליות לקבלת רישיון עסק מהרשות המקומית, כאשר את האישור להיותו תקין מקבלים מרשות הכבאות. מעבר לכך, הגלגלון מסייע לפרוש במהירות את צינור כיבוי האש שמגולגל בתוכו, ולהפעילו מכל מרחק נדרש. לכן הגלגלון מהווה מרכיב חיוני בהליכי כיבוי אש ראשוניים, המסייעים במניעת התפשטות של שריפה טרם הגעת כוחות כיבוי האש.

גלגלון כיבוי אש מידות

גלגלון אש – מידות נדרשות

ניתן למצוא עבור גלגלון כיבוי אש מידות שונות, כאשר הגודל נדרש להתאים לקוטר של צינור הזרנוק ולאורכו, וכן לסוג של המזנק המחובר בקצה הזרנוק. למשל, ניתן למצוא גלגלון כיבוי אש שלושת רבעי שמגיע עם צינור לחץ באורך של שלושים מטר, ושיש לו מזנק אחד צול. התקן דורש כי גובה הגלגלון המותקן ממרכז התוף ועד לרצפה לא יעלה על מטר ושישים ס"מ. בנוסף לכך, הסוגים השונים של גלגלונים נבדלים אחד מהשני בחומריהם, ובכל מקרה, ניתן לעשות שימוש רק בדגם של גלגלון נושא תו תקן ישראלי, המאושר על ידי רשות כיבוי והצלה. יש לציין כי המחיר של הגלגלון מוכתב מהסוג הנבחר ומהמידות שלו.

 

התקנה נכונה של גלגלון

חשוב לדעת כי היבטי התקנת גלגלון כיבוי אש משפיעים על מידותיו. כלומר, בבחירת גודל הגלגלון נלקח בחשבון שטח הפרישה הנדרש מהצינור, בהתחשבות בגלגלונים נוספים שיש במרחב, ובאופן שיעניק כיסוי מלא של השטח הנתון. ההעדפה היא במידת האפשר להתקין מספר ארונות כיבוי עם גלגלונים, על פני גלגלון אחד ארוך שבגלל אורכו יותר קשה ומסורבל להפעילו. זאת, לצד העובדה שמספר עמדות פעילות במקביל מספקות כיסוי יותר טוב ומהיר של אזור השריפה.

איש מקצוע מורשה ידאג להתקין את הגלגלונים בנקודות אסטרטגיות מתאימות, במיקום נוח ונגיש.

 

חברה מומלצת לקניית גלגלון לכיבוי אש

בכדי להיות בטוחים שאתם מתקינים גלגלון כיבוי אש מתאים, העומד בדרישות התקן, חשוב לקנותו מחברה מקצועית ומומלצת. בחברת בן אש מספקים מגוון גלגלוני אש תקניים המוצעים עבור מחירים כדאיים. מדובר בחברה מנוסה ומוערכת המוסמכת להתקין גלגלוני כיבוי אש, ומחזיקה צוות מקצועי ומיומן השם דגש על עמידה בכל דרישות התקן. לצד גלגלונים, בחברה מוצע מענה לכל הציוד ומערכות כיבוי האש, בין אם מדובר בזרנוקים, מטפים, ספרינקלרים, גלאי עשן ואש, ועוד.

להזמנת גלגלון כיבוי אש תקני בכל מידה רצויה, ולהתקנתו הנכונה, צרו קשר עם חברת בן אש בטלפון 09-7460131.

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן