בן אש

מערכות גילוי אש ועשן

התקנת מערכת גילוי אש ועשן

בישראל קיימות תקנות עבור מערכות גילוי אש ועשן בנייני מגורים, מבני תעשייה, ציבור ומסחר, ועוד. קיימים סוגים שונים של מערכות כאלו ויש להם מגוון מרכיבים, כדוגמת רכזות גילוי אש אנלוגיות ואזוריות, מערכות כיבוי אש אוטומטיות, מערכת כיבוי אש על בסיס ספרינקלרים, גלאים מסוגים שונים לרבות גלאי עשן, וכדומה. המערכות נדרשות בהתקנה מקצועית על ידי חברות גילוי אש מוסמכת לנושא זה.

חשיבות התקנת מערכת גילוי אש ועשן

מעבר לעובדה שמערכות לגילוי אש ועשן נדרשות בחוק, התקנה של מערכות אלו חשובה ומומלצת בהיותן מצילות חיים. יש להתקין אותן בבניינים שיש בהם בני אדם, עובדים, תלמידים, לקוחות, מבקרים, מטופלים וכדומה, וכן במקומות בהם יש ציוד ורכוש יקר ערך, רגיש, דליק וכיוצא בזאת. מערכות אלו מאפשרות לזהות שריפה עוד בשלביה הראשונים ובמצבים שונים, בין אם במהלך שעות הפעילות במבנה או אחריהן, במקומות מאוישים ולא מאוישים כמו ארכיונים ומחסנים, ועוד.

 

אופן פעולתה של מערכת לגילוי אש

מערכות לגילוי אש יכולות לפעול באמצעות גלאים שונים, כמו גלאי עשן, שינוי טמפרטורה ועוד. ברגע שהמערכת זיהתה גורמים המעידים על התחלתה של שריפה, היא מתריעה את השוהים במקום בעזרת חיבור לצופרים, נורות או התקשרות לאחראי על הנושא במבנה, ולמוקד שאליו היא מחוברת. בנוסף, גלאים המחוברים לרכזת אזורית מאפשרים פיקוח ובקרה על האש בכל חלקי המבנה בו זמנית. במידה ומערכת זו מחוברת למערכת כיבוי אש אוטומטית, היא גם תגרום להפעלתה.

בכל מקרה, התראה על שריפה תאפשר פינוי מהיר של אנשים מהמקום והיערכות לטיפול מהיר ויעיל באש, החל מטיפול ראשוני טרם הגעת מכבי האש (למשל על ידי מטפים), ועד לטיפול בשריפה על ידי שירות הכבאות.

מערכת גלאי עשן

התקנת מערכות לגילוי אש

התקנת מערכות לגילוי אש יש לבצע בהתאם לדרישות התקן ובהתאמה למאפייני המקום והפעילות המבוצעת בו. לשם כך, קודם כל יש לסקור את המבנה על תכונותיו ומתקניו השונים, כמו מקומות מאוישים, שטחי אחסון, חדרי מנועים, חדרי מחשבים, מאפייני המבנה וסוג החומרים שיש בו. כמו כן, יש להבין את מאפייני הפעילות במקום, כמו שעות עם עומס תנועה של אנשים, שעות בהן המקום אינו מאויש, סוג העבודות המבוצעות במקום, ועוד.

בהתאם לנתונים אלו תתוכנן מערכת גילוי העשן והיכן יוצבו מרכיביה השונים, בין אם מדובר בגלאים, רכזת, צופרים וכדומה, כאשר התכנון יבוצע במקביל לתכנון מערכת לכיבוי אש. אי לכך, את מערכת גילוי האש חשוב להתקין בצורה מקצועית על ידי גורם המוסמך לכך, ולוודא בסיום ההתקנה את פעולתה התקינה.

 

מגוון סוגי גלאים ורכזות

כיום קיימים סוגים רבים של מערכות לגילוי אש, גלאים ורכזות, המיוצרים על ידי חברות שונות ברחבי העולם. למשל, ניתן למצוא גלאי עשן של חברת טלפייר פוטואלקטריים קונבנציונאליים, הפועלים מול רכזות קונבנציונליות של החברה. גלאים אלו הם מכשירים ידידותיים לסביבה שאין בהם חומרים רדיו אקטיביים, ללא צורך בניקוי ועם זמני עבודה ממושכים. כמו כן, הרכזות הקונבנציונאלית של החברה מותאמות לדרישות התקן הישראלי. זוהי רכזת מודולרית עם תצוגה מפורטת, נוחה, ברורה ופשוטה לשימוש.

 

התקנת מערכות גילוי אש ועשן עם חברה מומלצת

בכדי להתקין מערכת גילוי אש ועשן מתאימה, אמינה ועמידה, ובהתאם לדרישות התקן, יש לבצע את העבודה עם חברה מקצועית ומוסמכת. בחברת בן אש מתמחים בהתקנת מערכת גילוי עשן תוך בחירה מבין מערכות העונות לדרישות תקן 1220/3, ובהתאם לצרכי ונתוני הלקוח. בחברה מספקים רק מוצרים ומערכות איכותיים ומתקדמים, בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כמו כן, בבן אש מוסמכים לבצע עבודות תחזוקה עבור כל סוג של מערכת גילוי עשן, בהתאם לכל דרישות חברות הביטוח ומכבי האש, ולפי לדרישות תקן 122/11.

לבחירת והתקנת מערכות לגילוי עשן ואש בהתאם לדרישות התקן, ובהתאמה אישית למאפייני המבנה והפעילות שמתקיימת בו, צרו קשר עם חברת בן אש בטלפון 09-7460131.

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן