בן אש

מערכת לכיבוי אש

מידע על מערכת כיבוי אש אוטומטית

לעיתים, עד שבני אדם מגלים את קיומה של שריפה ומתחילים לכבות אותה, חולף זמן יקר. לכן הפתרונות השונים לכיבוי שרפות בימינו כוללים גם מערכות כיבוי אש אוטומטית, שפועלות ללא מגע והתערבות של בני אדם. במערכות אלו חיישני הגילוי ואמצעי הכיבוי פועלים במהירות, עם הגילוי הראשון של מצב השריפה, ומכאן הגדלת הסיכוי להשתלט עליה כבר בשלביה הראשונים. למעשה, קיימים סוגים שונים של מערכות הכוללים בין היתר מערכת כיבוי אוטומטית על בסיס ספרינקלרים, מערכות על בסיס גז, מטף כיבוי אש אוטומטי ועוד.

 

סוגים שונים של מערכות כיבוי אש אוטומטיות

בימינו ניתן למצוא מערכת כיבוי אש אוטומטית מסוגים שונים, כאשר לכל מערכת יש תכונות ומאפיינים משלה והיא מתאימה למקומות וצרכים אחרים. בין היתר, על הסוגים של מערכת לכיבוי אש נמנים ספרינקלרים, שהינם מערכת אוטומטית ואמינה במיוחד הפועלת על בסיס מים. מדובר במערכת המורכבת מצנרת עם פתחים אטומים בזכוכית, שיש בה לחץ מים קבוע. עליית הטמפרטורות לגובה מוגדר מראש תגרום להתנפצות אטם הזכוכית, ולהפעלת מערכת הכיבוי עם לחץ מים גבוה הניתז בצורת מניפה.

ניתן גם למצוא מערכות אוטומטיות עם חומרי כיבוי שונים, כמו גז המשמש בעיקר להגנה על ציוד. הגז חונק את החמצן ובכך מונע התלקחות של האש. במערכות כיבוי על גז נעשה שימוש בחדרי שרתים ומחשבים, חדרי תקשורת, ארכיונים, ספריות ועוד. מעבר לכך, יש גם מערכות כיבוי אוטומטיות על בסיס חומרים כימיים, פחמים, אירוסול וכדומה, כאשר כל חומר מכבה את האש באמצעים שונים. למשל, אירוסול מכבה שריפות על ידי מניעת שרשרת תגובות כימיות האחראיות על יצירת אש.

בנוסף, קיימות מערכות כיבוי המכונות סוכן נקי, מאחר שהן משאירות את אתר הכיבוי נקי משאריות לכלכוך. תכונה זו הופכת את המערכות האלו למבוקשות בארונות חשמל, בחברות הייטק, מרכזי רפואה, חדרי תקשורת ומחשבים וכדומה.

מערכת לכיבוי אש

מטפי כיבוי אש אוטומטיים

בימינו ניתן למצוא גם מטפי כיבוי אש הפועלים באופן אוטומטי. מדובר במטפי אבקה אוטומטיים, מעולים לשימוש במקומות שאינם מאוישים כמו חדרי מנועים או חדרי מכונות. המטפים מופעלים כאשר הטמפרטורה בחדר מגיע לסף מסוים, ואז בדומה לטכנולוגיה שבמתזים, נשברת קפסולה של זכוכית המאפשרת הפעלה של המטף עם הצפה של החדר באבקה מיוחדת לכיבוי אש.

מטפים אלו מסופקים עם מד לחץ ועם מתקן תלייה מהתקרה. את המטף רשאי להתקין רק איש מקצוע המוסמך לכך, כאשר את ההתקנה יש לבצע בחלל סגור ללא זרימה גבוהה של אוויר ומעל לנקודת סיכון. אמצעי כיבוי זה מתאים למקומות שיש בהם תנאי טמפרטורות קבועים, שאינם מעל לשישים מעלות צלזיוס.

 

מאפיינים נוספים שונים של מערכות גילוי וכיבוי

מערכות גילוי וכיבוי אש אוטומטיות שיש כיום מציגות שורה של מאפיינים ותכונות. למשל, במערכות גילוי וכיבוי אש אוטומטיות יכולים להיות חיישנים מסוגים שונים לזיהוי השריפה, כגון חיישנים המפעילים את מערכת הכיבוי כאשר מתרחשת עלייה של טמפרטורות החדר. כמו כן, קיימים חיישנים היודעים לזהות עשן, יש כאלו היודעים לזהות פליטה של גזים, ועוד.

מלבד זאת, קיימות מערכות היודעות להעביר מידע אל מערכת פיקוד מרכזית, ובכך מאפשרות לאנשי כיבוי האש להבין את מצבה השריפה, היכן היא התחילה ולאן היא מתקדמת.

 

בחירה נכונה של מערכת כיבוי אש אוטומטית

בכדי שמערכת כיבוי אש אוטומטית תפעל כמו שצריך, יש חשיבות רבה לבחירתה הנכונה. את הבחירה יכולה לבצע עבורכם חברה מקצועית, מנוסה ומומלצת בתחום, כמו חברת בן אש הוותיקה והמוערכת. הצוות המקצועי של החברה מלווה את הלקוח בבחינת נתוני האזור הנדרש במערכת כיבוי, ועל פי נתונים אלו ושיקולים נוספים תיבחר מערכת אוטומטית מתאימה, שתותקן באופן מקצועי בנקודות המתאימות והאפקטיביות ביותר.

לקבלת עוד מידע ולהזמנת מערכות כיבוי אש אוטומטיות מתקדמות בהתאמה אישית, צרו קשר עם חברת בן אש בטלפון 09-7460131.

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן