בן אש

סוגי מטפים לכיבוי אש

אודות סוגי מטפים לכיבוי אש

מטפים לכיבוי אש הם אמצעי נייד ויעיל להגנה מפני שריפות, לשימוש במצבי חירום, השתלטות על שריפות קטנות ומניעת התפשטות של שריפות. השימוש במטפים יכול להתבצע גם ללא הכשרה בכבאות. אי לכך, מדובר בציוד כיבוי חיוני למגוון מקומות כגון בתי מגורים, בתי עסק, משרדים, מפעלים, מרפאות, מוסדות חינוך ועוד.

בימינו קיימים סוגים שונים של מטפים המסופקים במשקלים שונים, כאשר לכל סוג של מטף יש תכונות משלו ומקומות שעבורם הוא מתאים.

סוגים מגוונים של מטפים

כאמור, יש כיום מגוון רחב למדי של סוגי מטפים, הנבדלים אחד מהשני בחומרים שהם מכילים, בגודלם ובשיטת ההפעלה שלהם. למשל, ניתן למצוא מטפים הפועלים בלחץ, מטפי כיבוי שיש להם מחסנית נשלפת פשוטה להחלפה, וכן ניתן למצוא מטפים על בסיס אבקה, על בסיס קצף, מים וגז.

בנוסף, ניתן למצוא מטפים במשקלים שונים, לרוב מקילו אחד ועד שלושה קילו, אך גם כאלו השוקלים שישה ק"ג ואף שניים עשר ק"ג ויותר. המטפים הקטנים מיועדים לשימוש בבית או בעסקים קטנים, ואילו הגדולים משמשים עסקים ומקומות הומי אדם. בדרך ככל המטפים יהיו מיכל בצבע אדום, למעט מטפים צהובים המשמשים לכיבוי שריפות עם מתכות וחומרים כימיים.

 

מטפי אבקה לכל סוג של שריפה

בין סוגי המטפים לכיבוי אש בולטים מטפי האבקה, המתאימים כמעט כל סוג של שריפה, מלבד שריפות שיש בהן מתכות. מטפים אלו מוצעים במידות שונות ומספקים אמצעי כיבוי מהיר במיוחד עבור שימוש לפרק זמן יחסית קצר. החומר שבמטפי אבקה בטוח לשימוש ואינו נחשב רעיל, אך יש להימנע מלשאוף את חומר המטף באופן רציף ואינטנסיבי.

סוגי מטפים לכיבוי אש

מטפי כיבוי על בסיס של גז

סוג נוסף של מטפי כיבוי הם כאלו המבוססים על סוגי גזים שונים. יש בתוכם תערובת ייחודית ובטוחה של גזים והם נחשבים כמטפים ידידותיים לסביבה ומאוד יעילים. גם סוג זה של מטפים מתאים למרבית השריפות, לרבות שריפות שנובעות מחשמל, מחומרים נוזליים או מוצקים. ניתן לעשות בהם שימוש בבתי מגורים, במפעלים ובענפי תעשייה שונים, בחברות הייטק ומעבדות אלקטרוניקה, ועוד.

 

מטפי כיבוי על בסיס קצף ועל בסיס מים

מטפי כיבוי על בסיס קצף משמשים בעיקר לכיבוי שרפות שנוצרו מדלק נוזלי, לכן הם נפוצים בתחנות דלק ומוסכים. מצד שני, הם לא מתאימים לשריפות שמקורן בחשמל או במתכות. מדובר במטפים מכאניים, ידידותיים לסביבה ולא רעילים, הפועלים באמצעות לחץ, כאשר הגז היוצר את הלחץ מסופק בנפרד במחסנית גליל הצמודה למטף. בנוסף, ניתן למצוא מטפים על בסיס של מים עם גז דוחף, מטפי מים שיש בהם מתקני שאיבה שיוצרים לחץ טרם הפעלת המטף, ועוד. השימוש במטפי מים יכול להיות במבני עץ ולצרכים תעשייתיים.

 

מטף כיבוי אש אוטומטי

מלבד מטפי כיבוי ידניים, ניתן למצוא גם מטפי כיבוי אוטומטיים על בסיס של אבקה. מדובר במטפים המותקנים בתלייה מהתקרה, שנעשה בהם שימוש במקומות שאין בהם בני אדם כמו חדרי מכונות או מנועים. למטפים אלו יש מד לחץ ואטם מזכוכית הנשבר כאשר הטמפרטורה בחדר מגיעה לגובה מסוים. בעת הפעלתם הם מציפים את החלל באבקת כיבוי שרפות.

יש לציין כי מטפים אלו מתאימים רק לחללים סגורים בלי זרימת אוויר, שיש בהם טמפרטורה קבועה שאינה עולה על שישים מעלות. כמו כן, רשאי להתקינם רק איש מקצוע המוסמך לכך.

להזמנת מטפים מסוגים שונים ולקבלת ייעוץ מקצועי לבחירה של מטפי כיבוי מתאימים לנתוני המקום, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת בן אש בטלפון 09-7460131.

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן