בן אש

צינור כיבוי אש

מידע חשוב אודות צינור כיבוי אש

צינור כיבוי

מבין אמצעי הכיבוי השונים, ניתן למנות גם את צינור הכיבוי. אותו צינור מהווה את האמצעי המשמעותי ביותר במלחמה באש, ולא בכדי. שכן, בהתאמה נכונה של הצינור לחלל שאותו הוא משמש, הוא יכול להיות הגורם המכריע במאבק בשריפה המתחילה להתפשט ושיצאה מכלל שליטתו של המטף.

 

צינורות כיבוי אש – דברים שחשוב לדעת

  • מיקום – צינור הכיבוי מצוי לרוב בתוך ארון פח או פיברגלס אדום, המאכלס בתוכו את הגלגלון שסביבו מלופף הצינור.
  • חומר – צינור כיבוי אש אינו סתם עוד צינור. הוא עשוי משילוב של חומרים המקנים לו עמידות, גמישות וחוזק, המאפשרים לו לעמוד גם בפני חום קיצוני ביותר.
  • עמידות – הצינור עמיד לאורך שנים רבות ויכול לסבול לחצי מים גבוהים שצינורות אחרים כנראה היו כורעים תחתם.
  • הגודל משפיע על עמידה בלחצי מים – כמובן שככל שהצינור גדול יותר כך הרכב החומרים המרכיבים אותו משתנה על מנת לאפשר לו לעמוד בלחצים הגוברים.

תקן צינור כיבוי אש

בדומה לשאר האמצעים לכיבוי מיידי, גם לצינור הכיבוי ולארון המאכלס אותו ישנם תקנים המוודאים שבשעת הצורך הוא יספק את הסחורה. כך לדוגמא ניתן למנות את התקנים הבאים:

  • עובי וקוטר – הצינורות הרגילים המצויים בבניינים פרטיים וכדומה הם לרוב בעלי קוטר של 3/4 או 1 צול. צינורות כוחות הכבאות, לעומת זאת, יכולים להגיע עד לקוטר של 3 צול.
  • מזנק – מלבד עובי וקוטר הצינור, התורמים לתפקוד שלו, הוא מצויד גם במזנק הממוקם בקצהו. המזנק הזה מאפשר מיקוד של הזרם ושליטה בכיווניות שלו. אם אי פעם חמק מידכם צינור כיבוי פועל, אתם ודאי יודעים שהלחץ הרב של המים היוצאים ממנו גורם לו לנוע לכל הכיוונים כמו נחש כרות ראש. מזנק הברזל בקצה הצינור מאפשר אחיזה יציבה ושליטה על זרם המים באמצעות המפסק.

היות והמגוון הוא רחב אך יש לעמוד בסטנדרטים מסוימים, כאשר אתם מעוניינים לרכוש צינור כיבוי חשוב לפנות לחברה המתמחה בתחום על מנת שתדע להתאים לכם את הצינור שמתאים לצרכים שלכם. בנוסף, היא תוכל להתקין לכם אותו ולספק לכם שירותי תחזוקה שוטפים החיוניים לתפקוד השוטף והתקין שלו.

מהיכן מומלץ לרכוש צינור לכיבוי שריפות

על מנת להפיק את מרב התועלת מצינור הכיבוי, מומלץ ליישם את הטיפים הבאים טרם הרכישה:

  • המלצות וחוות דעת – ניתן להיעזר בהמלצות וחוות דעת חיוביות מאנשים שרכשו בעבר צינור כיבוי והיו מרוצים. כמו כן, במידה ולא מכירים אנשים כאלה, ניתן להיעזר בהמלצות הנמצאות בפורומים ייעודיים באינטרנט וברשתות החברתיות.
  • עמידה בתקנים – על מנת להבטיח רכישת צינור איכותי ומקצועי, יש להקפיד לרכוש צינור של חברה העומדת בתקנים המחמירים.
  • מחיר משתלם – מומלץ לערוך סקר שוק ולהשוות בין המחירים שהוצעו בכמה חברות אותו צינור כיבוי זהה. כך, ניתן יהיה לבחור בהצעה המשתלמת ביותר. אך יש לציין כי לא מומלץ לפעול מתוך שיקול כלכלי בלבד, אלא ליישם את שאר הטיפים המובאים ברשימה. זאת משום שלעיתים מחיר זול מדי, עשוי להצביע על צינור כיבוי באיכות ירודה.

דגשים לרכישת צינור כיבוי

להלן מספר דגשים שמומלץ לקחת בחשבון טרם רכישת צינור כיבוי:

  • מדידות – חשוב ביותר למדוד את השטח שהצינור עתיד לשמש במקרה של שריפה, זאת על מנת שיהיה ניתן לרכוש את הצינור באורך המתאים.
  • מיקום הצינור – ישנה חשיבות גבוהה למיקום שבו הצינור עתיד להיות ממוקם. על כן, יש לבחון מהם התקנים הרלוונטיים לכך, ולפעול על פיהם.
  • התייעצות עם מומחים – מומלץ ביותר להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום, על מנת להבטיח רכישה והתקנה של הציוד המתאים ביותר.
  • התקנה מקצועית – מעבר לשלב רכישת הצינור, שלב לא פחות חשוב הוא שלב ההתקנה. על כן, יש לפנות לחברה מוסמכת ומקצועית, אשר מספקת שירותי התקנה של ציוד כיבוי אש.

צינור כיבוי אש

בן אש – צינור כיבוי אש 1 צול

אנו בחברת בן אש, מתמחים באספקת ציוד כיבוי אש איכותי ותקני לצרכים מידיים וראשוניים. כמו כן, אנו מתמחים באספקה והתקנת מערכות לגילוי אש ועשן. על הציוד שאנו מספקים נמנים גם גלגלונים לכיבוי אש עם אורכי צינור שונים, נושאי תו תקן, העומדים גם בדרישות חברות הביטוח. אנו משווקים ומוכרים גלגלון כיבוי אש 3/4, העומד בכל דרישות התקנים, ומסופק עם צינור לחץ באורכים של 30 מטרים, הכולל מזנק “1.

ציוד כיבוי האש שאנו משווקים, מוכרים, מתקינים ומתחזקים נדרשים להתקנה בהתאם להוראות תקני הכבאות, דהיינו:

  • בתי מגורים בני ארבע קומות ומעלה
  • חדרי המתנה
  • אולמות כינוסים שגודלם עולה על חמישים מטר רבוע.

כמו כן, החוק מחייב התקנת מוצרי כיבוי אלו במלונות ובתי תפילה, בתי ספר, במות מופעים ותיאטרון, בתי מלאכה, מטבחים, אולמות ספורט, מפעלים ומחסנים של חומרים דליקים ובמטבחים. אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם מידע וייעוץ מקצועי נוסף בנושא.

לרכישת והתקנת גלגלון כיבוי אש צרו קשר אתנו קשר:

טלפון: 09-7460131

פקס: 077-9235916

מייל:office.benesh@gmail.com

 

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן