בן אש

תקן 1928

מערכות מתזים

הבחירה להתקין מערכת של מתזים, ספרינקלרים, ברחבי מבנה גדול היא נכונה מאוד. מערכת צינורות זו, המהווה קו הגנה אקטיבי וקבוע הנמצא במצב הכן לכל מקרה של התפרצות שריפה, הצילה חיי אדם רבים לא פעם. לא מדובר רק במערכת התראה שמהרגע שתתחיל לפעול ועד שיבוא גורם כיבוי יעבור זמן רב. לעומת זאת, מדובר במערכת אקטיבית שיכולה פשוטו כמשמעו להציל חיי אדם ורכוש רב.

לרוב ניתן למצוא את המערכות הללו במבנים גדולים, אזורי תעשייה ומבני חינוך. ישנן שתי סיבות למצב הזה. ראשית, מבנים אלו מאכלסים לרוב הרבה אנשים ולכן פוטנציאל הנזק של שריפות בהם גדול עשרות מונים מזה של בית פרטי. שנית, מבנים אלו עומדים ריקים שעות רבות במהלך היממה, לרוב בלילה. מצב כזה עלול להוביל שבמקרה ותפרוץ שריפה, עלול לעבור זמן רב מאוד עד שמישהו בכלל יבחין בה. עד אז היא עלולה לזרוע הרס עצום, ואם מדובר במבנה באזור מאוכלס אז עלולות להיות גם אבדות בנפש.

 

 

הפיקוח על התחזוקה

תקן ישראלי 1928 עוסק כל כולו בתקינה של תחזוקת מערכות מתזים כאלו, המכילות מים או מים וקצף. אלו המערכות הנפוצות יותר. המערכות האחרות, הכוללות אבקה או גז, ייחודיות לרוב לחללים שבהם מצוי ציוד יקר שעלול להינזק מהמים, כדוגמת ארכיונים או חוות שרתים. בין היתר, מפרט התקן מי רשאי לבצע תחזוקה שוטפת של מערכות המתזים הללו.

על פי דרישות תקן 1928, חברה המעוניינת לעסוק בתחזוקה של מערכות ספרינקלרים צריכה להעסיק אנשים בעלי השכלה עשירה בתחום וכאלו שעברו הכשרה ספציפית המתאימה לסוג הספרינקלרים שאיתו הם מתעסקים. חברות כאלה מקבלות תעודה המאשרת שהם עומדות בדרישות של תקן 1928. את התעודה הזו יש לחדש כל שנה , על מנת לוודא שהאנשים המועסקים בחברה מקבלים עדכונים שוטפים על המערכות החדשות המצויות בשוק.

הפיקוח הממשלתי על העוסקים בנושאים אלו, שחיי אדם תלויים בהם, חשוב מאין כמוהו. חשוב לוודא שהחברה שבה בחרתם לתחזק את מערכות המתזים שלכם עומדת בתקינה הזו, על מנת לדעת בוודאות שיש אחריות לעבודה שהם יבצעו.

שוקלים אפשרות של התקנת מערכות של מתזים בעסק שאותו אתם מנהלים ומתלבטים באיזו מערכת לבחור? איכות גבוהה היא פרמטר שחשוב לכם, כזה שאינכם מוכנים להתפשר עליו? אם כן, חברת בן אש היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. החברה מעמידה לרשותכם את כל הפתרונות שאתם צריכים לגילוי ולכיבוי אש. לסקירת המוצרים השונים, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון או להזמנות, צרו קשר ב – 09-7460131

 

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן