בן אש

מערכות כיבוי אש ספרינקלרים

הכנה מראש

החוק בישראל מחייב כל מבנה מוסדי או עסקי להיות מצויד באמצעים למניעת שריפות ולכיבוי אש. החשיבות של האמצעים הללו ברורה לכל. בשנים האחרונות הוחל החוק גם על מבנים פרטיים. עם זאת, הסיבה שהחיוב הוחל ראשית על מבנים מוסדיים ועסקיים היא שחללים אלו מתאפיינים בשתי תכונות שהופכות את השריפות הפוטנציאליות שעלולות להתפרץ בהם למסוכנות אפילו יותר מהרגיל.

ראשית, מבנים אלו נוטים להיות מאוכלסים בכמויות גדולות מאוד של אנשים. שריפה בקניון עלולה לגרום נזק גדול בהרבה מאשר אחת שתפרוץ בבית פרטי, ולכן המוכנות לאירוע כזה צריכה להיות גבוהה יותר במקום כזה. שנית, המבנים הללו נוטים לרוב להיות ריקים חלק ניכר מהיממה, בדרך כלל בשעות הלילה. מצב כזה מוביל לכך שבמקרה ותפרוץ שריפה במבנה, לא יהיה איש שיבחין בה והיא עלולה להתפשט בלי הבחנה לגרום נזקים עצומים.

 

מערכות אוטומטיות

בגלל שתי הסיבות הללו, במבנים גדולים מותקנות לרוב מערכות כיבוי אוטומטיות. אלו מסוגלות הן לכבות שריפה הפורצת בזמן שאין איש במבנה, והן לסייע בכיבוי שריפות מפושטות ברחבי המבנה. בתחום מערכות כיבוי אש ספרינקלרים הם כנראה המערכת המוכרת ביותר בתחום המערכות האוטומטיות לכיבוי אש. מערכת ספרינקלרים לכיבוי אש, המורכבת מצינורות המכילים נוזל או גז כיבוי בלחץ קבוע ומתפתחים אטומים המפוזרים לאורך הצינורות, היא מהנפוצות והבסיסיות מבין מערכות הכיבוי האוטומטיות הקיימות בשוק.

במבני ענק או בכאלו עם תקרה חשופה ניתן לראות פעמים רבות את הצינורות המזינים את המתזים, או הספרינקלרים. במבנים קטנים יותר או כאלו עם תקרה המכסה את הצנרת העליונה של המבנה, המתזים עצמם הם החלק היחיד מהמערכת שחשוף לחלל. המתזים הללו אטומים בעזרת זכוכית או חומר אוטם אחר, הנפתח מעצמו ברגע שהטמפרטורה בחלל עולה מעל לסף מסוים. בשל העובדה שחומר הכיבוי המצוי בצינורות שמור בלחץ גבוה וקבוע, הפתיחה של המתז מובילה להתזה של החומר לחלל המסייעת לכיבוי השריפה. חומר הכיבוי במצוי בצינורות מותאם לחלל שבו מצויים המתזים לאחר התייעצות עם החברה המתקינה את המערכת, בעיקר על מנת למנוע נזק נוסף לתכולת החדר בעת הצורך בכיבוי שריפה.

זקוקים למערכות איכותיות של כיבוי וגילוי אש? אם כן, חברת בן אש היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. החברה מציעה לכם את כל הפתרונות שאתם צריכים לגילוי ולכיבוי אש לעסק שלכם. לסקירת המוצרים השונים, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון או להזמנות, צרו קשר ב – 09-7460131

 

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן