בן אש

מטפי קצף

רבים טועים לחשוב שהאופציה של מטפי קצף מתאימה לכיבוי שריפות בסביבה שבה יכולים מי הכיבוי להזיק לרכוש, למשל במפעלי אלקטרוניקה, אזורים עתירי מערכות חשמליות או אפילו משרד סטנדרטי, אלא שלא כך הוא. במה שונה מטפה קצף ממטפה מים? למה נועד בכלל הקצף והאם הוא מתאים להגדרה של כיבוי "יבש" בדומה למטפה אבקה? על שאלות אלו ועוד, תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה מטפה קצף?

כפי שכל ילד יודע, הדרך הטובה ביותר להילחם באש היא באמצעות מים, או אולי לא תמיד? מים הם בהחלט החומר שיודע לדכא אש בצורה הטובה ביותר, אלא שהיכולת של המים להילחם באש תלויה מאוד בחומר הבעירה שמבעיר את האש, ואת זה אנחנו יודעים היום היטב. כך למשל, כאשר מדובר בשריפת יער, המים מהווים את חומר הכיבוי הטוב ביותר, שכן הם מחלחלים אל בין עלי החורש אל תוך האדמה ומכבים גם את נקודות האש הקטנות ביותר. יחד עם זאת, כאשר מדובר בבעירה שנובעת מנוזלים כמו נפט, אלכוהול או שמנים, המים למעשה מאבדים את היעילות שלהם ומתפזרים במרחב ללא היכולת להישאר באזור הבעירה. מטפה קצף הוא מטף שמפזר למעשה קצף, שנותר "לרחף" על פני הנוזלים הבוערים, חוסם את הגעת החמצן אליהם ובכך למעשה מדכא את הבעירה. קצף כחומר כיבוי יכול לשמש לכיבוי כל סוג של שריפה, לרבות שריפה של מוצקים ושריפת חורש, אם כי היתרון הבולט שלו בא לידי ביטוי כאמור בשריפה הנובעת מנוזלים דליקים.

מטפי קצף

האם מטפי קצף נחשבים לאמצעי כיבוי "יבש"?

כיבוי יבש הוא למעשה כיבוי שמבוסס על חומר כיבוי שאינו מכיל מים והבולט שבהם הוא מטפה אבקה. שיטת כיבוי זו מתאימה לכיבוי מרחבים שבהם קיים סיכון להתחשמלות בעקבות מגע עם מי הכיבוי או כאשר אנו רוצים להגן ככל הניתן על רכוש רגיש למים. כיבוי באמצעות קצף הוא לחלוטין לא כיבוי יבש, שכן הקצף מבוסס על שילוב של חומר מקציף עם מים. המדובר בכיבוי רטוב לכל דבר ועניין ואין להשתמש בו במרחבים בהם קיימת סכנת התחשמלות ללוחמי האש או כאשר קיים רכוש בעל רגישות גבוהה למים. הקצף אמנם מוליך חשמל ביעילות נמוכה יותר מאשר מים, אך הקצף עדיין מבוסס ברובו על מים ולכן מדובר בחומר נוזלי לגמרי. לצורך כיבוי יבש, מטפה קצף לא מספק את הפתרון ויש להשתמש בפתרונות כיבוי מבוססי אבקה.

בן אש היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הגילוי וכיבוי אש, ומציעה את כל סוגי המטפים וטכנולוגיות הכיבוי, לרבות מערכות ידניות, חצי אוטומטיות ואוטומטיות לחלוטין. בבן אש תוכלו למצוא מטפי קצף בנפחים שונים ובהתאמה למרחבי כיבוי שונים על פי הוראות ותקני רשות ההצלה והכיבוי בישראל. לפרטים נוספים והזמנות, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 09-7460131.

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן