בן אש

צינור כיבוי אש למכירה

זרנוק כיבוי אש – שימוש ותחזוקה בצינורות כיבוי אש מקצועיים

פעמים רבות נזרק לאוויר הביטוי "בטיחות לפני הכל" כאשר מדברים על התנהלות נכונה בעת שריפה. אך מה המשמעות של אמירה זו ואיך מוודאים שהיא תהפוך למציאות?

אחד הדברים הראשונים שניתן לעשות הוא להצטייד בציוד מתאים לכיבוי שרפות שיאפשר תגובה מהירה של מי שמגיע ראשון לאירוע, בין אם מדובר בלוחם אש מיומן או אדם חסר הכשרה שנקלע למקום.
אפילו להניע את הרכב לשם כך.

זרנוק כיבוי אשהוא חלק מרשימת הציוד ההכרחית לשימוש במוסדות ומקומות ציבוריים על מנת לאפשר תגובה מהירה ויעילה לכיבוי שריפה. לכן, חשוב לוודא שהוא מותקן ומתוחזק בצורה נכונה לשימוש בעת צרה.

במאמר הבא תוכלו למצוא מידע על השימושים השונים של זרנוקים לכיבוי שרפות, עצות לשימוש נכון ויעיל וטיפים לתחזוקה נכונה.

מה זה זרנוק כיבוי אש ואיך הוא עובד?

זרנוק הוא צינור כיבוי אש שמתאים לשימוש בלחץ גבוה במיוחד, אותו ניתן לחבר למקור מים או לחומרים מעכבי בעירה אחרים. יש כמה סוגים שונים של זרנוקים שנבדלים אחד מהשני בתפקיד הספציפי שהם ממלאים בעת כיבוי שריפה ובכמות המים או חומר מעכב בעירה שהם מפזרים, אשר תלויה באורך הצינור, הקוטר שלו והלחץ של המשאבה.

בשונה מצינור רגיל, בו לחץ המים הוא חלש עד בינוני, זרנוק לכיבוי אש מעוצב ובנוי במיוחד על מנת לעמוד בזרם חזק ביותר. יחד עם זאת, הוא חייב להיות גמיש כדי לפעול ביעילות לכיבוי שריפה בכל מקום בו היא עלולה לפרוץ – בתוך בית פרטי, בשטח פתוח או בניין רב קומות.

צינורות הכיבוי המודרניים עשויים לרוב מסיבי ניילון ארוגים ומגוון חומרי גומי שמעניקים להם שילוב של חוזק ועמידות יחד עם גמישות מרבית. על גבי הצינור ניתן למצוא ידית מתכת שמשמשת לוויסות עוצמת ואופן הזרימה ובקצה שלו יש מזנק דרכו יוצאים המים.
צינור כיבוי אש למכירה

תחזוקה של צינורות כיבוי אש

כמו עם כל ציוד אחד, במיוחד ציוד שמשמש למקרי חירום, יש לשמור על תחזוקה, ביקורת, ניקיון ותיקונים תכופים של צינורות כיבוי אש.

אחת הבעיות המרכזיות שחוזרות על עצמן בתחזוקה של צינורות כיבוי אש מתרחשת אחרי השימוש. צינור מים שפעל לכיבוי שריפה או כל שימוש אחר, צריך להתייבש היטב כדי לשמור על רמת תפעול גבוהה גם בשימוש הבא.

צינורות מים שלא יובשו כראוי יכילו שאריות מים שעלולות לגרום נזק לצינור עצמו ולחלקי המתכת המחוברים אליו כמו המזנק, המחברים או ידית ויסות הזרימה. בנוסף, מים שנותרו עומדים בתוך הצינור עלולים להיות מעופשים ולהפוך לגורם מזהם בשימוש הבא בצינור.

על מנת לשמור על צינורות כיבוי אש תקינים יש להקפיד על יבוש מלא של הצינור לאחר כל שימוש, בנוסף כמובן לבדיקות תקופתיות של איש מקצוע מוסמך שיגיע לבדוק את התקינות של כל מערכות כיבוי האש במקום.

התקנת ציוד כיבוי אש

צינור כיבוי אש הוא חלק חשוב ממערך כיבוי האש בבניין, בית או מבנה ציבורי אבל הוא לא מספיק על מנת לשמור על הנכס מפני כל מקרה שריפה. צינורות כיבוי אש הם חלק ממערכת גדולה יותר של אמצעי כיבוי אש הכוללת ספרינקלרים, מטפים, מערכות גילוי אש ועשן ועוד.

אפשר למצוא בחנויות המתמחות בתחום צינור כיבוי אש למכירה למי שרוצה להתקין צינור באופן עצמאי, למשל בבית פרטי. אבל על מנת להיות מוכנים באמת למצב של שריפה, במיוחד במקומות ציבוריים שחייבים לעמוד בתקנות כיבוי אש של שירותי הכבאות, יש להתייעץ עם צוות מקצועי ומיומן שמכיר את התקנות וידע להתאים את מערכות כיבוי האש בצורה נכונה ותקנית.

לסיכום, בטיחות לפני הכל הוא לא רק ביטוי. מאחוריו עומד ניסיון של שנים ומקרים קשים בהם חוסר מוכנות לכיבוי שריפות הביאו לאסון. על מנת לוודא שאתם מוכנים לכל מצב ולמנוע התפשטות שריפות בכל זמן ובכל מקום, יש להקפיד על התקנת ציוד מקצועי על ידי צוות טכני אמין ומוסמך.

אם אתם מחפשים פתרונות לגילוי וכיבוי אש עבור הנכס שלכם, אנחנו בחברת "בן אש" נספק לכם את השירות המלא, המקצועי והאמין ביותר בתחום. הצוות הטכנישלנו מכיר היטב את התקנים של שירותי הכבאות ומוסמך לייעץ, להתקין ולבדוק מערכות כיבוי אש שונות, החל מהתקנת ציוד מים וכלה במערכות גילוי אש ועשן.

תיאום פגישה בלחיצה

מלאו את הפרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם למתן מענה מקצועי

דילוג לתוכן